PÅ FD: Wesström om spenderade AIK-miljoner – och kräver resultat direkt
På lördag startar AIK:s säsong. Pressen är som den alltid är i AIK men frågan är om det inte är än värre i år med så många uppmärksammade dyrbara spelarsatsningar?
– Jag tycker det är lite oseriöst att prata om någonting vi inte vet någonting om förrän i november. Men visst är målet att bli bättre än i fjol, säger Björn Wesström till FotbollDirekt.se.
Ja, ni hör; det finns många spännande ryggtavlor som ska sälja AIK i år.
Frågan är om inte AIK gjort sin största satsning någonsin?
Det är hur som helst, totalt sett, spelare för tiotals miljoner kronor, övergångssummor och löner.
Det AIK har gjort är man i dag ensamma om att har resurser till bakom Malmö FF.
– Vi har förtjänat där vi är i dag och de möjligheter vi har, de resurser vi har. Jag tror MFF är stolta över sin position och vi är stolta över vår. Det är klart att vi känner att vi kan göra saker och det har vi gjort men jag har också stor respekt för övriga allsvenskan, säger Björn Wesström till FotbollDirekt.se.
– Vi är bra förberedda, ledare och spelargruppen och det är klart att vi vill göra resultat på en gång på lördag, säger han om cuppremiären och ser starten som långt mycket mer än en match i mängden, trots ett lågt rankat motstånd:
– Nej, men det är ganska avgörande att vi på en gång får ut resultat. Det är det här vi har förberett oss för hela vintern så det är klart att vi vill göra resultat direkt när vi börjar tävla.
LÄS: AIK-STJÄRNAN I KÄNSLIG DISKUSSION – “DU FÅR FRÅGA DEM”
Björn Wesström om intrycken så här långt:
– Det är bra. Vi har en bild av vad som har varit och vi har bilden av hur det ska sluta, säger han och man anar ett leende hos AIK-chefen.
– Nej, men jag har varit i AIK:s a-lagsverksamhet i tio år nu och jag vet vad det handlar om. Nej, jag har inte pratat om guld. Jag tycker det är lite oseriöst att prata om någonting vi inte vet någonting om förrän i november. Men visst är målet att bli bättre än i fjol, säger han och kommer snabbt in på: Ja, det är positiva rubriker just nu…det är klart att det har betydelse. Det är en boost för alla.
I det kommer han in på hur AIK kommersiellt har behövt göra mer och utifrån det en satsning av ett omfång som man kanske aldrig tidigare har gjort.
– Positiva rubriker har ju förstås betydelse för produkten. Vi behöver öka försäljning, öka vår publik, intresset överhuvudtaget. Så det är klart att vi hoppas mycket att det vi gör ska ge ny energi till AIK.