AIK:s varumärke slår Volvo och Ikea – enda allsvensk klubb på topplista
AIK är ett av Sveriges mest omnämnda varumärken – Gnaget är som enda elitklubb med på en topp tio-lista tillsammans med jättar som Facebook, Volvo och Ikea.
En mätning från Sveriges Annonsörer och medieanalysföretaget M-Brain visar att AIK är ett av Sveriges fem mest omnämnda varumärken. Tidningen Resumé presenterar topp tio-listan för de varumärken som omnämnts flest gånger i svenska redaktionella och sociala medier 2017.
Då hamnar AIK på femte plats, före storföretag som Volvo och Ikea. På plats 1-4 finns sociala varumärken: Facebook är mest omnämnt (375 000 gånger), sedan följer Twitter, Instagram och Youtube.
Mest omnämnda varumärken 2017:
1. Facebook, 375 000
2. Twitter, 305 900
3. Instagram, 304 000
4. Youtube, 157 300
5. AIK, 123 900
6. ICA, 105 500
7. Google, 101 400
8. Volvo, 98 100
9. H&M, 87 000
10. IKEA, 83 500
Den här artikeln handlar om: