Fotbollens framtid – Sverige behöver nya talanger
Därför är det av största vikt att klubbarna satsar på ungdomsverksamhet och att unga löften ges chans att blomstra. Detta kräver pengar. Tränare och andra ledare kostar pengar, lokaler och utrustning likaså. Dessutom kostar det att vara med i seriesystem, åka på cuper och träningsläger. Mycket av ansvaret (och kostnaderna) läggs på föräldrar som betalar, skjutsar och ställer upp, men idrottsklubbar går inte runt helt på ideellt arbete.
Först tar man upp beställningar hos privatpersoner eller företag, därefter levereras delikatesserna till kunderna samtidigt som man tar betalt. På det sättet behöver varken laget eller kunderna ligga ute med pengar. Till sin hjälp har laget DelikatessKungens app och tryckta försäljningsmaterial, och eftersom försäljningen är helt provisionsbaserad bestämmer laget själva hur mycket tid man ska lägga på försäljningen.
Det finns inget krav att sälja ett visst antal produkter på en viss tid. Man säljer så mycket man har lust att sälja, och ju bättre man lyckas desto mer pengar blir det till klubbkassan, att omvandla till cupresor, träningsläger eller en resa till England för att gå på Premier League-fotboll. Eller alltsammans, om försäljningen blir riktigt lyckad.
Den här artikeln handlar om: