Fortsatt tomt på MFF-bröst – vill sälja sig dyrt
I början på april rapporterades om hur Malmö FF inte lyckats knyta till sig en sponsor för reklamplatsen på matchtröjans bröst. Bröstplatsen är den mest attraktiva för sponsorer och MFF uppges gå miste om miljonbelopp.
Nu med bara en match kvar av vårsäsongen är platsen fortfarande inte såld. Oklart varför, men att Malmö vill sälja sig dyrt råder det ingen tvekan om.
– Vi tänker att vi har ett högt värde där. Om ingen betalar det så avvaktar vi, säger MFF:S vd Per Nilsson till FotbollDirekt.se.
Men går ni inte miste om mycket pengar då?
– Så kan man ju också se på det, men det gör inte vi, säger Per Nilsson.
Det spekuleras om en förlust på upp emot nio miljoner. Något som Nilsson varken bekräftar eller dementerar men något han bekräftar är att förhandlingar pågår om den åtråvärda reklamplatsen.
– Vi har alltid något på gång. Vi för diskussioner hela tiden, med det sagt så är ingenting påskrivet och klart men självklart jobbar vi på det.
Kan vi räkna med att det är klart till höstsäsongen börjar?
– Vår ambition är självklart att vi ska ha reklam till hösten.
I maj i fjol köptes ytan upp av ICA men det ser inte ut att ske i år. Livsmedelsföretaget har istället axlarna som också inbringar mycket pengar men är ändå inte i närheten av bröstets intäkter.
Michael Ehn
LÄS OCKSÅ…
“Valencia perfekt för Ranégie – lite som Carew”