AIK har säkrat viktigt budgetmål
AIK kan nu visa upp en mycket stark säljtakt kring årskort.
Inför 2023 så är det nu hårt tryck på årskortsförsäljningen i allsvenskan. FotbollDirekt.se har under vintern kunnat redovisa att flera klubbar upplever ett förstärkt intresse inför kommande säsong.
Bland annat Djurgården har sedan länge slagit sitt rekord i antal sålda årskort och har just nu sålt över 13 500 säsongskort och närmar sig sitt mål på 15 000 i år.
Parallellt så kommer Hammarby med allt större siffror och närmar sig sin antagonist. Detsamma gäller nu AIK som under lördagen konstaterar att det satta målet på 13 000 sålda årskort inför 2023, redan nu är uppnått.
Det här betyder att man redan nu har säkrat miljontals kronor i deras på förhand satta budgetmål.
Tidigare har FD intervjuat klubbens biljettansvarige Jakob Odmark, som i mitten av månaden mer eller mindre förväntade sig det här.
– Jag tror verkligen på en extra boost i februari-mars. Den första boosten har generellt i allsvenskan tidigarelagts. Sen kommer de en skjuts till när träningsmatcher och Svenska cupen triggas igång.
– Sen så är det kanske inte riktigt samma nivå som vid nysläppet och så. Men någon ny boost kommer – det är vi säkra på.
Vidare berättade om hur man ser på fortsättningen och om nya målsättningar.
– Nej, ingenting officiellt. Vi satte målet på 13 000 först och sen får vi se var vi sätter nästa nivå, avslutade Jakob Odmark då.
Som det är nu så har man sålt ut bland annat Norra Stå, samt Norra Ungdom, enligt AIK:s hemsida.
Dessutom så noterades i december att man slagit rekord i antal sålda årskort på klubbens premiumområden. Med andra ord så är det en framgång på flera ställen i AIK inför 2023.
Den här artikeln handlar om: