Uppsving för ÖSK:s klackkortsförsäljning – brädar redan fjolåret
Örebro satsar på att sälja fler årskort i klacken med att sänka priserna – och har redan nu sålt fler klackkort än inför fjolårssäsongen.
Inför säsongen 2015 sålde Örebro 174 årskort i klacken. När man lanserade årskorten till säsongen 2016 sänkte man priset på klackkorten kraftigt, vilket har gjort att man redan nu gått om fjolårssiffran i antalet sålda årskort på Behrn Arenas västra ståplats, med nu 209 stycken sålda.
– Vi har sagt att vi ska trippla årskorten upp mot 500 stycken. På förhand kändes det rätt djärvt, men det har märkts att det är ett drag kring det här, säger ÖSK:s kommunikationsansvariga Erik Wärlegård till Nerikes Allehanda.
ÖSK hoppas kunna öka stämningen på sina hemmamatcher på Behrn Arena.
– Det är det som är hela syftet med kampanjen. Vi vet att stämningen på läktarna är en del av matchupplevelsen, för många. En god stämning ger en bra känsla att vara på “Vallen”. Att då kunna köra något konkret tillsammans med supporterföreningen känns bra. Nu kan vi testa vingarna ihop för att växa och locka publik till arenan, säger Wärlegård.
Även försäljningen av årskort på sittplats rullar på bra.
– Det ser ungefär ut enligt planen. Den ligger på vad den legat tidigare den här tiden på året. Vårt fokus till att börja med har varit att förlänga årskorten för dem som redan haft, säger ÖSK:s vd Simon Åström till Nerikes Allehanda.
FÖLJ FOTBOLLDIREKT FÖR DE SENASTE NYHETERNA OM SVENSK FOTBOLL!
– TWITTER
– FACEBOOK
– INSTAGRAM
ELITEFOOTBALL – Sveriges bästa statistik-databas för svensk fotboll
Den här artikeln handlar om: