Blåvitts förre sportchef i glassig satsning – nu blir han huvudsponsor
Han lämnade uppdraget som sportchef i IFK Göteborg förra våren – sedan dess har Håkan Mild hunnit expertkommentator i Sveriges Radio, och nu slår han in på ett nytt spår: huvudsponsor.
Håkan Mild och hans fru Katarina driver sedan 2009 glassföretaget Lejonet & Björnen. Nu meddelar FC Trollhättan genom en pressrelase att Lejonet & Björnen gått in som huvudsponsor i klubben.
– Vi i FCT är väldigt glada över samarbetet med Lejonet & Björnen som betyder oerhört mycket på många sätt. Lejonet & Björnen är en ny, viktig samarbetspartner och kommer bli en av våra allra största sponsorer, säger Magnus Larsson, ordförande i FC Trollhättans marknadskommitté, i pressreleasen.
Håkan Mild är från Trollhättan, och har Trollhättans FK som moderklubb. Den klubben slogs 2001 ihop med lokalrivalen Trollhättans IF till en ny klubb – FC Trollhättan.
Klubben har två säsonger i superettan bakom sig (2009 och 2010), men har efter det varit i division 1. I fjol åkte man ur, och i år blir det spel i division 2.
Den här artikeln handlar om: