Nu spänner Dif bågen mot drömgräns – vill sälja 10 000
Djurgården har sålt 7 000 säsongskort och nu är målet 8 000 nära. Sex veckor före allsvensk premiär vågar Dif nu hoppas på 10 000-strecket:
– Det är inte alls omöjligt. Inte i den här takten och så mycket som återstår av marknadsföring, säger marknadschefen Daniel Malmgren till FotbollDirekt.se.
Stockholmsklubbarna gör kassasuccé. Med två arenor för närmare 6 miljarder kronor så ryker nu rekord på rekord i årskortsförsäljningen.
AIK och Hammarby har redan nått upp i 8 000 så här långt och i går passerade Djurgården 7 000-nivån inför nyarenapremiären på Tele2-arena den 20 juli.
En siffra som nu ser ut att sätta extra fart på Djurgårdens försäljning. Dif som är övertygade om att slå sitt budgeterade mål som bara ligger 1 000-talet platser bort, sex veckor före den allsvenska premiären.
Men inte nog med det; nu hoppas Dif att kunna sälja 10 000 säsongskort – inte minst genom att marknadsföringsapparaten ännu inte kommit i gång.
Någon reklam har ännu inte lanserats för den breda allmänheten.
– Den här siffran vi presenterar nu har vi lyckats med helt utan extern marknadsföring så det är klart att ser bra ut. Jag är helt övertygad om att vi kommer att sälja mer än målet för 8 000 vi har satt, säger Djurgårdens marknadsföringschef Daniel Malmgren till FotbollDirekt.se.
Men inte nog med det, med aktuell siffra snuddar Djurgården redan nu vid ett all time high: 7 500 från 2006.
– 8 000 är målet och det kommer vi som sagt att slå och sedan kan vad som helst hända. Nej, 10 000 är inte omöjligt. Vi har flera kampanjer som väntar med start i mitten av mars och så ska man komma i håg att ståplatsdelen ännu inte skjutit fart. Där kommer också att hända oerhört mycket.
– Men vi vill vänta med att sätta ett nytt mål till dess att vi har passerat 8 000, då får vi titta på en ny målsättning och sätta ett nytt mål.
Den här artikeln handlar om: