AIK vinner allsvensk supportertävling – får 30 000 till tifo
Spelbolaget Betsson drog i gång en tävling där allsvenska fans kunde välja sitt lags färger på annonsskyltar. Nu står det klart att AIK vunnit tävlingen – priset är 30 000 kronor till ett tifo.
Under kampanjen “Visa Färgerna” kunde allsvenska supportrar ändra budskapet på JCDecaux:s reklamskyltar i Stockholm. 60 utvalda reklamskyltar runt om i stan användes, och när en supporter stod inom tio meter från en skärm kunde den ändra bakgrund på skylten till sitt lags färger via en app på sin mobiltelefon.
Färgerna stod kvar tills någon annan supporter gick fram och ändrade färger, och den klubb vars supportrar hållit flest skyltar skulle vinna ett bidrag på 30 000 kronor till sin tifo-verksamhet.
Nu står det klart att AIK är den klubb som vunnit. AIK tog över 891 skyltar. Djurgården blev tvåa med 644 skyltar och Hammarby trea med 350 skyltar. Därefter följde IFK Göteborg (163) och IFK Norrköping (161).
Den här artikeln handlar om: