Svarar på biljettkritiken från Djurgården och Hammarby

FotbollDirekt har tidigare skrivit om problemen som uppstått i samband med biljettsläpp till Djurgårdens och Hammarbys matcher. 

Flera veckor har gått sedan dess – och problemen kvarstår. Nu svarar biljettleverantören AXS på kritiken.

“Vi tar all feedback på största allvar”, skriver AXS Swedens marknadschef Emma Åman, till FotbollDirekt.

Det var i början av juli som FotbollDirekt pratade med Djurgårdens biljettansvarige Tomas af Geijerstam. Klubben skulle för första gången under pandemin släppa in tusentals åskådare till Tele2 Arena - men problem uppstod i samband med biljettuthämtningen.

– Jag har hållit på med det här sedan 1998. Och det här är ett haveri, man kan inte säga något annat, sa Tomas af Geijerstam till FD då.

Flertalet matcher har spelats på Tele2 Arena sedan dess, och vad det verkar har problemen med biljettleverantören AXS kommit och gått. Eftersom Hammarby och Djurgården delar arena använder sig båda klubbarna även av samma biljettsystem.

Och för några dagar sedan uppstod nya problem. Biljetter skulle släppas till Hammarbys Europamatch mot Basel - och Bajensupportrar stötte genast på trubbel.

På sociala medier har många personer uttryckt ett missnöje över biljetthanteringen.

Hammarbys vice vd Markus Nilsson skrev så här på Twitter:

"Saknar tyvärr ord. Vi liksom ni är förbannat jävla less på det här. Så många löften och garantier senaste veckorna"

FotbollDirekt har försökt att anordna en intervju med representanter från AXS. Nyligen fick FD svar via mejl.

"Vi tar all kritik på största allvar. Vi jobbar med både klubb och arena för att på bästa sätt hjälpa biljettköpare och förstå vad som skett bland dom som hör av sig till oss eller klubb", skriver AXS Swedens marknadschef Emma Åman.

Vet ni vad det är för problem som har uppstått i samband med att folk försökt köpa biljetter? Och hur har ni försökt åtgärda det?

"Som vi sa så tar vi all feedback på största allvar och jobbar med att ständigt med att bli bättre.

I alla sammanhang om det uppstår något försöker vi hjälpa till för att lösa det på bästa sätt i dialog med våra kunder och även åtgärda eventuella fel."

FOTNOT: Hammarby och Djurgården är inte de enda klubbarna i Sverige som använder sig av biljettsystemet AXS. 

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: