Dif mot rekord: “Kunde inte ana det här makalösa trycket”
Nästa säsong spelar Djurgården både på Stockholms Stadion och nya Tele2 Arena. I dag släppte klubben säsongskorten till försäljning inför 2013, men endast till befintliga säsongsbiljettsinnehavare med vänner.
Trots det blev det en anstormning som Dif inte hade räknat med. Under de fyra första timmarna såldes nämligen hela 3000 säsongskort.
– Vi har märkt på tongångarna att det finns ett jätteintresse för säsongsbiljetterna, men att det skulle bli ett sådant här makalöst tryck var mer än vi kunnat ana. Det är fantastiskt kul och ett bra tecken på att vårt nära samarbete med supportrarna kring prisstrategierna fungerar, säger marknadschefen Daniel Malmgren i ett pressmeddelande.
– Med det här publikintresset och med nygamla spelare som Adde Johansson och stora talanger som Simon Tibbling i truppen kommer nästa säsong att bli en fantastisk upplevelse, både på Stadion och på Tele2 Arena, fortsätter han.
Djurgården känner nu att försäljningsmålet som man satt upp på 8000 säsongskort är rimligt att nå. Lyckas man med det slår man nytt klubbrekord.
– Vi är många som vill vara med och ta farväl av Stadion nästa år och det lutar åt publiksuccé. När vi sen flyttar in på vår nya hemmaarena kommer alla djurgårdare och stockholmare som vill se allsvensk fotboll att få uppleva ett helt otroligt publiktryck. På vår nya borg ser vi fram emot att skapa den bästa stämningen som går att få på en arena i Sverige, säger Dan Blomberg, ordförande i Järnkaminerna.
Den här artikeln handlar om: