Djurgården blickar framåt – med ny inmarschlåt
Djurgårdens vår har varit omtumlande efter de tragiska händelserna kring premiären mot Helsingborg. Nu lanserar klubben en sommarkampanj för att gå vidare efter tragedin. En kampanj med fokus på kärleken till klubben och en ny inmarschlåt.
– Det här blir ett väldigt starkt budskap från supportrarna som vi gladeligen sjunger med i, säger Djurgårdens kommersiella chef Gunnar Gidefeldt till SportExpressen.se.
Djurgården tar avstamp mot en ny höst och som en del i att gå vidare efter tragedin i Helsingborg i samband med vårens premiär lanserar klubben nu en sommarkampanj. En kampanj som innefattar hemmamatcherna mot Elfsborg, Häcken och Helsingborg.
– Vi hade ett möte med flera av våra supportrar och då blev den här idén presenterad för oss. En manifestation för oss och fotbollen, men också som en följd av den här våren som har varit med den tragiken som inträffade, säger Gunnar Gidefeldt till Expressen.
En del av kampanjen är att matcherna ska kläs i tre olika färger, “den ljusblåa matchen”, “den mörkblåa matchen” och “den blårandiga matchen”. Dessutom kommer en ny inmarschlåt att spelas. En nyinspelning på den klassiska klubblåten “Blå, blå är kärleken”.
– Jag tror och hoppas att det kommer att vara väldigt uppskattat av alla Djurgårdare. Jag hoppas att låten ska bli lika förknippad med Djurgården som “Stockholm tillhör oss” och “Alltid oavsett” och alla andra uttryck, att det blir en riktig slogan för Djurgården, säger Erik Steinman, initiativtagare till kampanjen.
Lyssna på hela Djurgårdens nya inmarschlåt här!
Martin Gustafsson
Den här artikeln handlar om: