Han vill förstärka AIK-kampanj – hyllar med 100 korvar

AIK lanserade i dagarna sin kampanj “För AIK” där klubben bland annat ska visa sin kampanjfilm på Stureplan 12.30 på fredag. Nu sluter Mikael Wretman, köksmästare på succérestaurangen Oaxen Slip upp – med en korv.

De hundra första som samlas på Stureplan på fredag för att se AIK:s kampanjfilm bjuds på korven ”punk och champagne”.
– Jag ville bidra med det jag kan, för AIK. Korven ”Punk & Champagne” är min kärleksförklaring till klubben, säger Mikael Wretman i ett pressmeddelande.

”Punk & Champagne”, är en svart fläskkorv med riktigt hög kötthalt och mycket smak. Till det serveras en svart, rökt majonäs, senap och champagnesyrad lök.

Återstår att se om några rivaliserande supportrar, alternativt personer helt ointresserade av fotboll och AIK, tar vägarna förbi och kniper en korv till lunch.

MISSA INTE!

Allt om AIK – Gå till FotbollDirekts AIK-sida
AIK: nya kampanj – ska färga Stureplan SVART: “En otrolig kraft”
– AIK-talangen: ”För att jag ska vara nöjd ska jag starta 30 matcher”

FÖLJ FOTBOLLDIREKT FÖR DE SENASTE NYHETERNA OM SVENSK FOTBOLL!
TWITTER
FACEBOOK
INSTAGRAM

ELITEFOOTBALLSveriges bästa statistik-databas för svensk fotboll

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: