AIK över tung gräns idag
AIK har nu sprängt en tung gräns – över 12 000 sålda årskort.
Efter att ha rankats som det starkaste varumärket är det här ytterligare en styrkemarkör för AIK.
Nu ska AIK ta upp kampen med närmaste konkurrenten Malmö FF och Jacob Odmark har uttalat sig om nya målsättningar.
– Vi ska sälja slut hemmapremiären – och SM-guld såklart!, säger han till FotbollDirekt.se.
I tisdags utnämndes AIK till starkaste varumärket i Sverige – nu kommer nästa framgång bara dagar efter.
AIK:s årskortsförsäljning fortsätter att sälja bättre än på länge. Med 12 000 sålda årskort har man redan nått årets målsättning, när det fortsatt återstår veckor kvar till den allsvenska premiären.
Häromdagen pratade AIK:s Jacob Odmark med FotbollDirekt.se om att Gnaget ska ta upp kampen med Hammarby i publikligan i år igen, efter att 2021 ha vunnit den.
– Jag ser och förstår inte hur vi inte ska kunna vinna publikligan 2022 också, sade han då.
Odmark uttalar sig för FD om nya målsättningen.
– Nu statsar vi på att sälja slut hemmapremiären som vi släppte idag, och SM-guld såklart!, säger han och fortsätter:
– Nästa år ser vi över vad som är en rimlig ny målsättning för årskortsförsäljningen.
När nu den tunga gränsen är nådd ska man försöka närma sitt all-time-rekord på 16 000 sålda från 2014. Och även om det är långt tills den siffran så märker man inom AIK ett starkare tryck på biljetter än på väldigt länge. På sikt ska framgången man ser nu på höja lägstanivån på årskorts- och biljettförsäljningen.
Men först och främst ska man ta upp kampen med närmaste konkurrenten Malmö FF, som i förmiddags sålt 12 343 årskort.
ANNONS:
ALLSVENSKANS HÖGST RANKADE SPELARE
Den här artikeln handlar om: