Malmö FF:s säljtakt ökar: “Vill bräcka den siffran”
I fjol sålde Malmö FF strax under 10 000 årskort.
Om drygt två veckor öppnar MFF upp för den allmänna försäljningen – och i dagsläget har omkring 6100 personer förnyat sina årskort.
– Det är en mycket bra siffra, säger marknads-och kommunikationschefen Anna Nordström Carlsson till FotbollDirekt.
Årskortsförsäljningen är i full gång. I Stockholm har bland annat AIK sålt över 10 500 biljetter, medan Djurgården sålt omkring 9500.
Och nu börjar det även hända saker i Malmö.
De regerande svenska mästarna öppnar inte upp sin nyförsäljning förrän den 1 februari - men cirka 6100 MFF-supportrar har i dagsläget förnyat sina årskort.
– Det är mer än 60 procent som förnyat, exklusive företag. Det är en mycket bra siffra, säger marknads-och kommunikationschefen Anna Nordström Carlsson och fortsätter:
– Vi brukar ligga någonstans runt 70 procent av totalen, men nu ska vi komma ihåg att vi inte stänger förnyelsen förrän den 25 januari. Det är fortfarande så att vi inte öppnat upp för allmänheten. Nu är det bara för de som redan hade ett årskort som kan köpa.
I fjol sålde MFF 9826 årskort totalt.
– Jämför man 2021 med 2022 så startade vi försäljningen senare inför den här säsongen. Jämför man veckovis så ligger vi högre i försäljningen jämfört med inför förra året, säger Nordström Carlsson.
Har ni satt upp någon särskild målsättning med försäljningen?
– Vår målsättning är alltid att sälja så många årskort som möjligt. Men vi får såklart ha i bakhuvudet att det är en pandemi där ute. Som det ser ut i dagsläget är vi nöjda.
Men ni siktar på att bräcka förra årets siffra?
– Ja, det är klart vi vill bräcka den siffran. Och vi vill ju komma tillbaka till hur det var innan pandemin. Men jag tycker samtidigt att vi ska vara väldigt nöjda om vi slår förra årets siffra.
TV: Allsvenskans bästa spelare 2021:
Den här artikeln handlar om: