AIK-fansens kampanjkupp – tog hjälp av “Black”
AIK-fansen kuppade chokladföretagets Tommy Nilsson-kupp och lurade alla.
Den folkkäre artisten och AIK-supportern Tommy Nilsson fick stor uppmärksamhet på måndagen för sitt namnbyte till artistnamnet “Black” och det misstänktes vara ett PR-trick som AIK var inblandat i.
Då passade även AIK:s supportersammanslutning AIK-alliansen på och släppte i morse en låt signerad artisten “Black” för sin kampanj inför premiären, och skickade ut ett pressmeddelande om “lanseringen”. Kampanjen går under namnet “Paint it Black” vilket också är namnet på låten, som är en Rolling Stones-cover.
Det är däremot inte Tommy Nilsson som sjunger i den låten, utan det hela var en kupp från AIK-fansens sida. Det avslöjades på tisdagsmorgonen att Tommy Nilssons namnbyte handlade om en PR-kupp för ett godisföretag, och att kampanjlåten var en kapning av den PR-kuppen.
AIK-alliansens talesman Simon Strand säger till Expressen.se att låten började spelas in klockan sex igår kväll och att välkända artister som Adam Tensta och Kleerup är inblandade, och att coverartisten Henrik Didriksson står för sången.
– Vi tänkte att det här måste vi göra något av. Vår artist heter som av en händelse också Black. Det är inget man kan ta patent på, säger Strand och fortsätter:
– Vi hoppas att Tommy Nilsson ser humorn i det hela. Om man ger sig in i kuppleken och nån kuppar ens kupp får man ta det.
Lyssna på AIK-alliansens låt nedan:
[embedit snippet=”Black”]
Den här artikeln handlar om: