Ny mätning: AIK större än Volvo – bara Facebook nämns oftare
AIK nämns oftare än Ericsson och Volvo i svenska medier. Det visar en mätning som Dagens Industri presenterar i dag.
Dagens Industri har gjort mätningen med hjälp av medieanalysföretaget Opoint, och man presenterar i dag resultatet – de tio varumärken som omnämns oftast i svensk media januari-november 2016. Det handlar om både redaktionella källor och sociala medier.
Facebook är flitigast omnämnt, men därefter kommer AIK, före varumärken som Ericsson och Volvo.
“Mätningen bygger på uppgifter i Opoints arkiv och omfattar medlemsföretagen inom Sveriges Annonsörer samt ett antal större reklamköpare, totalt drygt 600 företag”, skriver Dagens Industri.
Topp tio:
1. Facebook, 163 800 omnämnanden
2. AIK, 87 800
3. Ericsson, 69 800
4. Volvo, 60 100
5. Swedbank, 52 800
6. Ica, 45 000
7. Nordea, 43 300
8. Unionen, 40 600
9. SEB, 38 500
10. Google, 36 700
FÖLJ FOTBOLLDIREKT FÖR DE SENASTE NYHETERNA OM SVENSK FOTBOLL!
– TWITTER
– FACEBOOK
– INSTAGRAM
ELITEFOOTBALL – Sveriges bästa statistik-databas för svensk fotboll
Den här artikeln handlar om: