MFF-supportrarnas tröjsuccé – 1200 sålda snabbt

Supporterkampanjen som några av Malmös supportrar har tagit initiativet har fått en riktigt fin start. Det handlar om att sälja tröjor med texten “Hela Malmös lag – hela Skånes lag” och sedan stadsdel eller orten under texten.
– Vid den senaste avstämningen var vi uppe i 1 200 sålda tröjor, berättar Fredrik Svensson, som är en av flera som ligger bakom kampanjen, för Fotboll Skåne.

Flera allsvenska klubbar har haft speciella supporterkampanjer för att få in pengar i dessa Corona-tider. Men det finns också initiativ som kommit från supporterhåll. Och ett av det finns hos Malmö FF och deras supportrar, där kampanjen går ut på att man köper en tröja, där man sedan sätter sin ort eller stadsdel på tröjan.
Iden till att göra det här kommer ifrån hur tifona brukar se ut på Stadion i Malmö.
– På nya Stadion är de bland de mest uppskattade. Nu kan vi ju inte vara på plats med nya tifon, men vi kan göra det här och samtidigt bidra till att stötta MFF när klubben på grund av Coronan blöder ekonomiskt, säger Fredrik Svensson till Fotboll Skåne.

Fotbollskåne presenterar också en topplista, där staden Lund toppar före Slottstaden, Limhamn, Möllevången och Västra Hammen bland orterna eller stadsdelarna som supportrarna valt på de 1000 första sålda tröjorna.
Hur länge kampanjen ska pågå är just nu höjt i dunkel.
- Vi har en intern plan där, men man kan säga att de som funderar på att köpa bör göra det så fort de kan.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: