Nytt tryck kring AIK – “Mot oanade höjder”
FotbollDirekt rapporterade i mitten av november att säsongskortsförsäljningen hos AIK:s tagit rejäl fart. På måndagskvällen gick Gnaget ut med att man aldrig tidigare sålt på så bra som nu – hela 7 000 årskort har redan gått åt.
Trots en knackig säsong där de svartgula missade både guld och Europaplats har man nu i AIK-led knutit den berömda näven i fickan.
Med ett uppsatt mål på 12 000 säsongsplåtar till kommande säsongen är man redan nu uppe i rekordantalet 7 000 sålda årskort. En siffra AIK aldrig någonsin varit uppe på vid just den här tidpunkten.
– Trots att förnyelseperioden varade tio dagar längre i fjol så har vi sålt på bättre i år, sa AIK:s biljettansvarige Fredrik Söderberg vid ett tidigare tillfälle till FotbollDirekt.
Vid den tidpunkten, i mitten av november, var man uppe i närmare 4 000 säsongskort.
I dag, två veckor senare, rapporterar man alltså ytterligare 3 000 sålda.
– Vi har jobbat hårdare med digital marknadsföring. Där har vi blivit bättre, helt klart. Vi har även försökt arbeta mer effektivt gällande informationen som går ut via e-post, förklarade Fredrik Söderberg då för FotbollDirekt.
Vidare uttrycker man att de oanade höjderna ska nås genom att sprida budskapet i sociala medier, i fikarummet och i vardagliga samtal.
2014 noterades antalet sålda säsongsplåtar till 14 400 - ett rekord som står sig än idag. Men med den rasande takt som försäljningen nu sker i kan den siffran mycket väl ändras till nästa säsong.
Den här artikeln handlar om: