Nytt tryck kring AIK – “Mot oanade höjder”

FotbollDirekt rapporterade i mitten av november att säsongskortsförsäljningen hos AIK:s tagit rejäl fart. På måndagskvällen gick Gnaget ut med att man aldrig tidigare sålt på så bra som nu – hela 7 000 årskort har redan gått åt.

Trots en knackig säsong där de svartgula missade både guld och Europaplats har man nu i AIK-led knutit den berömda näven i fickan.
Med ett uppsatt mål på 12 000 säsongsplåtar till kommande säsongen är man redan nu uppe i rekordantalet 7 000 sålda årskort. En siffra AIK aldrig någonsin varit uppe på vid just den här tidpunkten.


– Trots att förnyelseperioden varade tio dagar längre i fjol så har vi sålt på bättre i år, sa AIK:s biljettansvarige Fredrik Söderberg vid ett tidigare tillfälle till FotbollDirekt.

Vid den tidpunkten, i mitten av november, var man uppe i närmare 4 000 säsongskort.
I dag, två veckor senare, rapporterar man alltså ytterligare 3 000 sålda.
– Vi har jobbat hårdare med digital marknadsföring. Där har vi blivit bättre, helt klart. Vi har även försökt arbeta mer effektivt gällande informationen som går ut via e-post, förklarade Fredrik Söderberg då för FotbollDirekt.

“För att sätta den siffran i någon form av jämförelse kan vi säga att det var den nivån vi låg på i mitten av februari inför 2019. Vi håller alltså på att närma oss den totala årskortssiffran om 10 700 relativt fort. 12 000 är målsättningen och det klarar vi med gemensamma krafter.”, skriver AIK i ett meddelande på sin hemsida.
Vidare uttrycker man att de oanade höjderna ska nås genom att 
sprida budskapet i sociala medier, i fikarummet och i vardagliga samtal.

2014 noterades antalet sålda säsongsplåtar till 14 400 - ett rekord som står sig än idag. Men med den rasande takt som försäljningen nu sker i kan den siffran mycket väl ändras till nästa säsong.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: