Helsingborgs säsongskortförsäljning tar fart
860 säsongskort sålda på Södra Stå skriver Helsingborgs IF på sin twitter.
Förra året såldes 851 på Södra Stå, där klacken håller till.
Målsättningen är att komma upp i över 1000 sålda kort på klacksektionen.
– Södra stå är loket som med den positiva stämning som skapas där ska dra med sig sittplatspubliken och skapa en rolig upplevelse över hela arenan. Stort fokus kommer att ligga på familjer, föreningar och ungdomar som av olika anledningar inte haft möjlighet att uppleva livefotboll. Som en följd av detta är ett annat fokusområde för oss att skapa ett bra eventområde utanför arenan som folk kan samlas kring innan matcherna, säger försäljningsschefen Fredrik Elgström till klubbens hemsida.
HIF har tidigare aviserat vissa förändringar kring läktarna och säsongskorten.
– Vi har ett par nyheter inför 2023 års säsong. Bland annat flyttar vi familjeläktaren till den nedre halvan av sektion 31 för att ha den närmare vår hemmaklack på Södra Stå. Syftet är att den framtida generationens HIF:are i tidig ålder ska kunna ta del av stämningen och komma närmare pulsen som finns på Södra, säger Elgström och fortsätter:
– Vi introducerar också en ny, föräldrafri läktare för aktiva ungdomar mellan 9 och 14 år på sektion 21. Denna sektion kommer att heta Nedre. Där vill vi skapa en levande sittplats där sång och positiv supporterkultur står i fokus för ungdomar som vill vara aktiva men inte stå i klacken. Här kan de sjunga och ha nära till planen där idolerna finns.
Helsingborgs säsongspremiär i superettan går den fjärde april hemma mot Östers IF.
Oväntade matchhjälten sköt Newcastle till cupfinal: "Speciell kväll"
Den här artikeln handlar om: