Blåvitts drag – vill sälja 52 195 fiktiva biljetter
– Många av våra supportrar har efterfrågat flera sätt att stödja klubben på. Då väljer vi att göra så här, säger Blåvitts marknads- och kommunikationschef Erica Berghagen till GT.
52 194 är Blåvitts publikrekord i allsvenskan, och det slogs mot Örgryte på Ullevi 1959. Därav målsättningen på 52 195 när laget möter Falkenberg inför tomma läktare i april.
Genom kampanjen #Publikrekordet hoppas Blåvitt kunna “slå” sitt rekord. En fiktiv biljett kostar 25 kronor.
– Vi vill göra något lustfyllt samtidigt som vi vill väcka tävlingssuget. Vi är jättetacksamma om någon via swish vill köpa en biljett för 25 kronor, men man kan också välja att köpa flera, säger Erica Berghagen.
Blåvitt kommer i sina kanaler redovisa hur försäljningen går. Runt 1,3 miljoner kronor kan det bli vid fullsatt. Erica Berghagen motiverar om biljettpriset, 25 kronor:
– Vi ville ha en relativt låg tröskel för att göra det enkelt för alla som vill vara med. Nu hoppas vi verkligen att vi kommer att nå det här målet och att det blir en kul grej – även om anledningen inte är den vi vill. För helst hade vi ju haft allsvenska matcher inför fullsatta läktare – men så är det ju tyvärr inte just nu.
PODD: FotbollDirekt - Vad är det som händer?
En daglig informationskanal åt alla supportrar och övriga intresserade som söker sanningar kring statusen av ligan och favoritlagen under det ovälkomna uppehållet.
Du hittar podden här: ►FotbollDirekt ►iTunes ►Acast ►Spotify
Den här artikeln handlar om: