JUST NU: AIK, Djurgården och Bajen i samma affär – försvarar nya dealen

Hammarby, AIK och Djurgården – i samma affär med samma sponsor. De tre Stockholmsjättarna och ärkerivalerna gör på sätt och vis nu en gemensam affär med Volkswagen.

Djurgården, AIK och Hammarby presenterar nu alla tre jämte varandra en affär med tyska bilmärket Volkswagen.

– Vi tycker att det finns synergier här som är intressanta att prova på, säger Hammarbys marknadschef Patrik Blomquist till Fotbollskanalen.

Ett klassiskt bilmärke går nu alltså in på allvar i svensk fotboll och man gör det på ett lite kontroversiellt sätt.
Ett samarbete med tre så stora rivaler.

För AIK, Djurgården och Hammarby så handlar det för alla om ett huvudpartnerskap.

– Volkswagen kommer att finnas med på matchstället, säger Hammarbys marknadschef Patrik Blomquist.

FK: Som den stora sponsorn på bröstkorgen?
– Det får vi se längre fram. Matchställen kommer att lanseras innan eller i samband med säsongsstart men Volkswagen kommer att vara väl synligt, säger han.

Är det på något sätt känsligt att göra det här över laggränserna?
– Nej, det tycker vi inte i det här fallet. Vi tycker att det finns synergier här som är intressanta att prova på. Det är ett samarbete över klubbgränserna som är bra för oss. Säkert också för AIK och för Djurgården, annars hade de ju inte ingått i det avtalet.

Att betona här kring AIK, Djurgården och Hammarby är att var och en av klubbarna har egna enskilda avtal.

– Det är tre separata avtal. Det är det absolut, slår Blomquist fast.

AIK:s vd kommenterar den nya affären så här:
– Det är med stor glädje som vi hälsar Volkswagen Stockholm välkomna som officiell partner till vår klubb och att deras samarbete även gäller de övriga Stockholmsklubbarna ser jag som positivt när det handlar om att få in företag av den här storleken i Stockholmsfotbollen, säger Mikael Ahlerup till AIK.s officiella hemsida.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: