Giffarnas nya storsatsning – ”Den blir ett lyft för alla”
GIF Sundsvall satsar på att göra åskådarupplevelsen större på Norrporten arena inför årets allsvenska. Nu är en ny storbildsskärm klar till en kostnad av närmare två miljoner kronor.
Giffarna moderniserar Norrporten genom tv-teknik. Med hjälp av ett femårigt avtal med Bilbolaget så får nu allsvensk fotbollspublik i Sundsvall se löpande målbilder under match, och tv-repriser.
– Storbildsskärmen är en nyhet för i år och blir ett lyft för alla som ser matchen på plats. Genom avtalet med Bilbolaget får vi även möjlighet till ökade sponsorintäkter genom att erbjuda företagen 80 meter digital exponerings yta längs norra läktaren, säger Henrik Wikström, Marknadschef GIF Sundsvall till klubbens officiella hemsida.
Sponsorn som nu går in beskrivs som en av Gif Sundsvalls viktigaste sponsorer.
– Samarbetet med Bilbolaget betyder mycket för oss och vi är väldigt stolta över det, fortsätter Henrik Wikström.
Resultatet för Bilbolaget för 2014 blev det bästa någonsin och något som alltså triggade fram den här nya satsningen – att digitalisera Norrporten.
– Vi hade ett väldigt bra år försäljningsmässigt 2014 och känner att vi i och med det har möjlighet att hjälpa GIF Sundsvall med den här investeringen på 1,7 miljoner kronor. En investering som de hade svårt att lösa på egen hand. Det är också extra roligt med stor delaktighet i år när Bilbolaget har 80-års jubileum, säger Martin Persson, VD för Bilbolagskoncernen.
FÖLJ FOTBOLLDIREKT FÖR DE SENASTE NYHETER OM SVENSK FOTBOLL!
– TWITTER
– FACEBOOK
– INSTAGRAM
ELITEFOOTBALL – Sveriges bästa statistik-databas för svensk fotboll
Den här artikeln handlar om: