Östersund vann Norrlandsderbyt

Google news logo

Följ Fotbolldirekt på

Google news

Östersunds FK ställdes mot Gif Sundsvall.
Då vann ÖFK med 2–0.

Foto: Bildbyrån

Under lördagen drabbade Östersunds FK och Gif Sundsvall samman i ett Norrlandsderby. ”Giffarna” har haft en tuff säsong och låg på nio poäng inför mötet.

Mardrömssviten fortsatte mot ÖFK.

Gästerna tog ledningen i den 55:e minuten genom Curtis Edwards och en kvart senare satte Simon Marklund 2–0, vilket fastställde slutresultatet.

Segern innebär att ÖFK kliver upp på 22 poäng efter 14 matcher.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: